Proeverij de Azijnmakerij

Seafood | €€
8,4 (72 reviews)
86% recommended

Proeverij de Azijnmakerij

Seafood | €€
8,4 (72 reviews)
86% recommended

What 72 people say about Proeverij de Azijnmakerij

8.4 Based on 72 reviews. 86% of the guests recommend this restaurant.
Food
Service
Atmosphere
Write a review

9.0 Cuisine 9 | Service 8 | Atmosphere 10

Eten geweldig, personeel had het (gelukkig) erg druk, dus geen puntjes op de i, maar verder echt geweldig

Hornstra at 08 May 2022
Verified

9.3 Cuisine 9 | Service 10 | Atmosphere 9

Heel gezellig, goed verzorgd en lekker gegeten.

Gemma Ultee at 06 May 2022
Verified

"Het eten is het geld niet waard"
6.7 Cuisine 9 | Service 4 | Atmosphere 7

Recentelijk ben ik samen met mijn partner in dit restaurant gaan eten. Aan de buitenkant ziet het er erg charmerend uit en de binnenkant is ook prima. Alleen het eten was veel te weinig, veelal koud, veel te duur en kwalitatief niet erg hoogstaand. Verder krijg je totaal niet wat je beloofd wordt als je binnenloopt....

Read full review

Recentelijk ben ik samen met mijn partner in dit restaurant gaan eten. Aan de buitenkant ziet het er erg charmerend uit en de binnenkant is ook prima. Alleen het eten was veel te weinig, veelal koud, veel te duur en kwalitatief niet erg hoogstaand. Verder krijg je totaal niet wat je beloofd wordt als je binnenloopt. We eten allebei regelmatig in restaurants, mijn partner zelfs meer dan 5x per week, maar dit was de slechtste ervaring in jaren!

Toen we binnenkwamen werd uitgelegd dat er geen kaart was maar een proeverij van 3,4 of 5 gangen en dit kon vlees, vis en vegetarisch zijn. We konden nog wat dingen doorgeven en daarmee zou de kok aan de slag gaan. Dit leek een mooie en avontuurlijke insteek. Tijdens de service kwamen we erachter dat je helemaal geen keuze had tussen vlees, vis en vegetarisch. Deze vraag werd gewoon niet gesteld. Op 1 visgerecht na waren alle andere gerecht vegetarisch, zelfs ons hoofdgerecht, terwijl we graag vis en vlees hadden gehad!

Het ene visgerecht was lauw warm en alle andere gerechten waren koud geserveerd, zelfs het (niet gevraagde vegetarische) hoofdgerecht was koud. Er was wel een poging gedaan om het wat op te warmen, want 1 hap was iets lauw-warm.

We waren vroeg gekomen omdat we vroeg wouden eten. Voor 4-5 (koude) gerechten hebben we ruim 3 uur in het restaurant gezeten, soms zat er ruim 1 uur wachttijd tussen een gerecht. De gasten die later kwamen kregen sneller hun eten achter elkaar, want het restaurant probeerde iedereen synchroon te krijgen. Dit had te maken dat iedereen in het restaurant bijna exact hetzelfde menu had!
-----

Mijn partner heeft o.a. een granen intolerantie. De serveerster gaf de aangegeven punten niet correct door aan de kok! Toen hij hoorde van de serveerster waar hij niet tegen kon mompelde hij dat er dan waarschijnlijk weinig eten voor hem over blijft. Dit gesprek konden van een paar meter afstand horen! Toen we binnen kwamen werd er een verhaal verteld dat we uit 3 variaties konden kiezen en eventueel nog wat flexibiliteit was. Hiervan bleek dus niks waar! Ondanks mijn partner niet tegen een aantal dingen kan hebben we meestal weinig tot geen problemen als men vers kookt doordat de ingrediënten eenvoudig weggelaten/ gehaald kunnen worden.

Verder vraag ik mij af waarom een kok deze vraag niet zelf komt stellen in een klein restaurant. Het restaurant was op een ander stel na nog leeg! Wat me verder verbaasde was dat een stel dat later kwam waarvan 1 ook geen granen kon eten wel paté i.p.v. brood kreeg, terwijl mijn partner niks had gehad ter vervanging van het brood. Verder zat bij bijna elk gerecht iets van bladerdeeg/ pasteideeg, waarvoor geen andere component werd geregeld. Zelfs de omvang van de portie was niks bijgesteld, wel onderdelen weghalen en niks toevoegen terwijl het een flexibele keuken zonder menukaart zou zijn!

Het hele restaurant werd met 2 personen gerund, 1 kok in de open keuken en 1 nieuwe serveerster. Er zit veel verschil in de service van de gasten. Dus ene klant wel paté en mijn partner niet. Later bleek dat we als enige een ander hoofdgerecht hadden!! De andere klanten kregen allemaal tegelijkertijd (onafhankelijk of je 5,6 of 7 uur binnen was gekomen) rond 8 uur het hoofdgerecht met vlees. Wij hadden iets ervoor ons hoofdgerecht gehad. We hebben vol verbazing gekeken dat alle andere klanten een veel beter hoofdgerecht kregen. Dit terwijl we niks hadden gezegd over alle fouten die gemaakt zijn!!

De porties waren heel klein. Bij het tussengerecht waren er wel 4 mosselen toegevoegd met een dun laagje soep/saus. Ons veganistische hoofdgerecht was welgeteld 3 hele happen, zonder pastei meegenomen. Mijn partner die normaal gesproken een kleine eter is, had het koud van de honger na de gerechten. We zijn vervolgens naar een ander restaurant gegaan. Na 4-5 gerechten van dit restaurant hebben we in een ander restaurant nog een hoofdgerecht gegeten. Dit hadden we nog nooit eerder meegemaakt! Verder vinden we het ongehoord dat een kok het normaal vindt dat een van zijn klanten naar zijn inschatting te weinig eten zal krijgen zonder dat het eerste gerecht al is gemaakt of geserveerd!

Het restaurant heeft alleen een drankenkaart met alcoholische dranken. Mijn partner bestelde 1 wijntje en ik kreeg zonder te vragen ook automatisch wijn ingeschonken. Er werd blijkbaar uitgegaan dat je meedoet met zijn tweeën. Wanneer je iets anders wilt dan wijn moet je hier expliciet om vragen. Met de hoeveelheid en het lichte voedsel dat geserveerd wordt is het af te raden om ook maar 1 glas wijn te nemen als je moet rijden. Je kon alle wijn per glas bestellen en ze waren blij met je als je veel dronk, terwijl als je minder dronk zoals onze tafel ze veel minder blij met je te zijn.

Wat ons ook verbaasde was dat twee (Duitse?) dames in hun 50+ werden weggestuurd onder het mom dat het restaurant vol zou zitten, terwijl meerdere Nederlandse klanten die daarna spontaan kwamen binnenwandelen nog wel een plekje mochten uitzoeken. Nog nooit gezien dat klanten werden weggestuurd met valse redenen!

----
Wellicht vraag je, je af of 1 kok in het restaurant het wel aan kon. De keuken was open en die kan je vanaf meerdere tafels in het restaurant zien. De keuken was super rustig terwijl er op een punt meer dan 10 gasten aanwezig waren. In alle uren dat we aanwezig waren hebben we geen pannen geluiden, knetterend vuur, geluid bestek/snijwerk etc. gezien wat je normaal zou verwachten.

Ondanks het restaurant aardig vol/gevuld was, liep de kok heel kalm rond en heel vaak naar 1 plek toe (in het entree gedeelte van de keuken) en keek naar iets wat we niet konden precies konden zien doordat het achter een nep openhaard stond. We vermoeden dat dit een hete luchtoven is waar alle van te voren bereide gerechten worden opgewarmd. Het enige wat hij dan nog moest doen was de borden opmaken. Heb 1x gezien dat hij een stukje zalm opwarmde voor een klant die geen mosselen lusten.

Verder heeft deze kok geen verstand van voedsel. Bij een van de gerechten was een stuk kroepoek toegevoegd. Niemand met een granen/gluten-intolerantie kreeg dit, terwijl kroepoek gemaakt is van een plantenmeel, dus wel gegeten kan worden!

Het toetje crème brûlée was amateuristisch. De suikerlaag was, niet gesmolten, niet gelijkwaardig gebrand en op een plek verbrand. Verder komen de plaatjes op de website van de gerechten totaal niet overeen met het niveau dat geserveerd wordt. Geen één gerecht kwam nabij de standaard van de foto’s die ik op internet heb gevonden!
-----

Het gefixeerde set aan gerechten, geen verstand van ingrediënten, koud eten, kwalitatief slecht eten (vergelijking van restaurants met dezelfde en lager prijsklassen) en het gedrag van de kok in de keuken (–> vermoedens dat eten werd opgewarmd in een hete luchtoven); al deze punten bij elkaar lijkt in onze mening dat op dit moment het restaurant word gerund door een amateuristische hobby kok.

Advies zoek een ander restaurant of ga zelf koken of afhalen. We hebben met 2 personen bijna 130 euro neergeteld, waarvan 100 euro aan eten. En daarna zijn we nog naar een ander restaurant gegaan om nog een hoofdgerecht te bestellen (40 piek extra om bij te tanken) om niet hongerig naar huis te gaan.

Wong at 05 May 2022

"Prima"
6.3 Cuisine 5 | Service 8 | Atmosphere 6

Mooi restaurant. Het eten was mooi opgemaakt, qua smaak lekker maar niet bijzonder en vrij kleine porties. Helaas was het wel heel rustig die avond (het was wel een dinsdag dus dat was te verwachten) maar de bediening was erg aardig.

E at 04 May 2022
Verified

"Heerlijk gegeten"
10.0 Cuisine 10 | Service 10 | Atmosphere 10

Weer heerlijk gegeten. Verrassende gerechten. Fijne rustige sfeer. Komen zeker nog eens terug!

Margje at 30 April 2022
Verified

Map All restaurants in Zeist

Show phone number

About Proeverij de Azijnmakerij

Cuisine: Seafood

Restaurant Proeverij de Azijnmakerij is located in a beautiful former vinegar-maker in cozy Zeist. The kitchen team prepares delicious dishes from fresh ingredients. The inspiration for all the phenomenal dishes comes from all over the world, which ensures fantastic taste combinations. Thanks to the friendly wait staff and the casual atmosphere in combination with the culinary dishes, every visit to restaurant Proeverij de Azijnmakerij is an exceptional experience.

Reserve a table Reserve a table
All restaurants in Zeist

Frequently asked questions

No, for most restaurants you don't have to pay upfront when you make a reservation.
Some restaurants only accept reservations with a small down payment, this is clearly indicated when making a reservation.

If you have lost the confirmation, please email to [email protected] with your reservation details.

Once you have made your reservation, you will automatically receive an e-mail with an invitation to share your gastronomic experience with the restaurant in a review. Click on 'leave a review' in the e-mail and here you can write a review about the restaurant you have visited.

You will receive a confirmation several minutes after you've made the reservation by email. No email? Please check your spambox.

Restaurants are happy to take your dietary requirements into account. You can indicate this in the comments on the booking form.

Drinks are not included in de menu price. Only, if its clearly stated in de deal description.

You can cancel your reservation from the confirmation email: Click on manage reservation in the email and click on the cancel reservation button. If you have created an account, you can also do this easily by going to 'my reservations'. You can also contact us by phone +31 20 486 67 29 or by email at [email protected].

You can use it on www.restaurantdinercheque.nl and make a reservation on this website at the restaurant of your choice. Please note: if you received the code through another partner, such as Gall & Gall or Blokker, please go to the website which you will find on your voucher code.

.

If you have an account on our site, you can access your reservation after logging in.
Don't have an account? Click on the link in the confirmation email you got from us.

It's not possible to add extra codes while making changes to a reservation. To do this, you need to cancel your old reservation and make a new one with all the codes added (the code used before will be activated again immediately after cancelling).

Partners

Diningcity Restaurant Deals

Yes, I would like to receive amazing discounts at restaurants!

Popular cities

View all restaurants
Add your restaurant

Do you think your restaurant should to be on this website also? Add your restaurant now!

Add restaurant for free

All cities